اطلاعات کاربردی
 
 
شنبه 14 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 1:37 ::  نويسنده : Amir

 این مدل پرتوتایپ یکی از نادرترین خودروهای  لامبورگینی است که قرار است توسط مالک فرانسویش با قیمتی حدود ۲٫۱ میلیون دلار در یک حراجی به فروش برسد. پرگونتا در اسپانیایی به معنای سوال است این خودرو به طور قطع بخش مهمی از تاریخچه لامبورگینی را تشکیل می دهد و سوال های زیادی را در ذهن علاقمندان ایجاد خواهد کرد .

این خودرو در سال ۱۹۹۸ و پیش از این که آئودی مالک لامبورگینی شود توسط یک استودیوی ایتالیایی با نام  Heuliez-Torino طراحی شد . در زمان تولد این گاو نادر ، لامبورگینی یکی از آشفته ترین دوران فعالیتش را سپری می کرد .

به سال ۱۹۹۴ برمی گردیم زمانی که کرایسلر ....




ادامه مطلب ...


پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:16 ::  نويسنده : Amir

 

برای دیدن بقیه عکسها بر روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 21:27 ::  نويسنده : Amir

 باشگاه خبرنگاران :مرسدس بنز شرکتی که هر بار یک طرح را ارائه می کند همه را در یک شوک خاصی فرو می برد. خودروهای این شرکت همه آینده بینانه و متفاوت هستند. 
 
"TET" خودرویی است که به تازگی از آن در یک جلسه با حضور اعضای بنز رونمایی شده است. این شرکت رسما اعلام کرده است که این دل تحت لیسانس آن ها خواهد بود و مهرتاییدی بر روی این خودرو کوبیده است. 

از بدنه اگر شروع کنیم می بینیم که خودرو با دیگر طرح های ارائه شده برای آینده حمل و نقل بسیار پیچیده تر است. همچنین این خودرو می تواند کابرد شخصی اش را به ناگهان تبدیل به یک خودرو عمومی کند. 
 
قابلیت جابه جایی در بیشتر بخش های "TET" دیده می شودبه طوری که با حرکت کردن یک سقف تمام سیستم آن عوض شده و تبدیل به یک اتوبوس یا تاکسی می شود. 



جمعه 30 فروردين 1392برچسب:, :: 13:7 ::  نويسنده : Amir

 

فعالان بازار معتقدند با نزدیک شدن به یکی دو ماه پایانی سال، تقاضای خرید خودرو رشد خواهد کرد و اگر عرضه خودروها مناسب نباشد، قیمت‌ها باز هم بالا خواهد رفت.

 
فعالان بازار خودرو پیش‌بینی می‌کردند با فرا رسیدن زمستان، خرید و فروش رونق بگیرد و قهر مشتریان با بازار پایان یابد، اما حالا دی ماه به نیمه رسیده و خبری از رونق نیست.
 
 

 

 



ادامه مطلب ...


جمعه 30 فروردين 1392برچسب:, :: 12:10 ::  نويسنده : Amir

 

به نظر می‌آید سیستم انتقال قدرت دستی دیگر مرده است و البته ممکن است طرفداران متعصب این سیستم انتقال دستی فریاد “هرگز” را سربدهند ولی به هر حال نمی‌توان منکر این موضوع شد که همیشه سیستم انتقال قدرت دستی یک ایده بسیار خوب بوده است.البته تجهیزات سیستم انتقال قدرت در حال پیشرفت بسیار سریعی هستند  که از آن جمله می‌توان به سیستم دوکلاج و همچنین سیستم انتقال متغیر اشاره کرد که نشان می‌دهد سیستم انتقال قدرت دستی به آرامی‌در حال فراموشی است ولی اگر شما دوست دارید با خودرو خود تعامل بهتری داشته باشید به شما سیستم انتقال قدرت دستی را پیشنهاد می‌کنم که به شما احساس یک کنترل بهتر را می‌دهد.

ما در این مطلب موجز قصد داریم تا چند دلیل دیگر ذکر کنیم که به خوانندگان عزیز خودروسازی نشان دهیم هنوز سیستم انتقال قدرت دستی بهترین است.خودروهای دنده دستی از خودروهایی با دنده اتوماتیک مقرون به صرفه تر هستند که یک واقعیت انکار ناپذیر است  و عملا برچسب قیمت خودروهای دنده اتوماتیک همیشه بالاتر از دنده دستی بوده است .به هر حال هزینه بزرگترین دلیلی است که مردم هنوز خودروهایی با دنده دستی را ترجیح می‌دهند و کسانی که برای نخستین بار یک خودرو را تهیه م یکنند و یا دارای بودجه پایینی هستند خودروهایی با دنده دستی را ترجیح می‌دهند.

علاوه بر این تعمیرات خودروهایی با سیستم دنده دستی کم هزینه تر است به طوریکه بازسازی یا تعویض یک گیربکس اتوماتیک می‌تواند هزینه سنگینی بر دوش مشتریان بذارد در ضمن سیستم دنده دستی برای تعمیر معمولا به یک کلاج جدید احتیاج دارد در حالیکه با همان کلاج معیوب نیز می‌توان مدتها بدون نگرانی رانندگی کرد در حالی که در مورد گیربکس اتوماتیک شما توانایی انجام این گونه کارها را ندارید.

در ضمن در مبحث سوخت اقتصادی خودروهایی با گیربکس دستی دارای بهره وری سوخت بهتر نسبت به مدل اتوماتیک خود هستند به عنوان مثال شورلت کروز دستی نسبت به شورلت کروز اتوماتیک حداقل در هر گالن دارای مصرف دو مایل بیشتر نسبت به مدل اتوماتیک خود است و با بررسی سایر مدل‌ها مانند شورلت اسپارک ،تویوتا یارسی و.. به نتایج مشابهی می‌رسیم.هر چند نمی‌توان منکر این قضیه نیز شد که خوردوهای با سیستم دنده اتوماتیک نیز در حال نزدیک کردن خود به استانداردهای بهره وری هستند که سیون و سوبارو BRZ  از جمله این خودروها هستند.

یکی دیگر از دلایلی که می‌توانید بازهم بر روی ان فکر کنید مربوط به مصرف سوخت و یا هزینه پایین مصرف سوخت آن نیست دلیل دیگر  کم حادثه بودن این گونه خودروها است بطوریکه از مجموع گزارشات سرقت در امریکا در سال گذشته میلادی تنها ۱۴ درصد مربوط به خودروهایی با سیستم دنده دستی بوده است . در نهایت اگر تجهیزات دنده اتوماتیک حتی از ماهرترین رانندگان نیز سریع تر باشند بازهم احساس لامسه یک احساس خوب است  و احساس کنترل کامل خودرو بدین معنی است  که شما همیشه می‌دانید که ماشین شما در چه دنده ای قرار دهد بر خلاف سیستم اتوماتیک که ممکن است یک یا دو دنده بالا و پایین بوده و فشار مضاعفی بر خودرو ایجاد شود.

خودروهایی با سیستم دنده دستی بسیار محدود بوده و از لحاظ امکانات سواری معولا بسته تر از مدل‌های اتوماتیک هستند و از سوی دیگر سازندگان، خودروهایی بادنده اتوماتیک خود را همیشه با بهترین امکانات عرضه می‌کنند .بدین معنی که اگر شما خواهان سیستم‌های مانند تنظیم اتواتیک صندلی‌های جلو ،صفحه نمایش لمسی ،صندلی‌های چرم،چراغهای زنون و.. هستید باید سیستم انتقال دنده دستی را قربانی کنید و در نتیجه حرف خانم خود را گوش کرده و مدل اتوماتیک را خریداری کنید.

البته این را نیز در نظر داشته باشید در زمانی که بخواهید خودرو خود را به فروش برسانیدهمیشه خودروهایی با دنده دستی دارای قیمت بهتر بوده و راحت تر به فروش می‌رسند و شما اگر خودرویی کلاسیک داشته باشید ممکن است چند برابر قیمت اولیه و پرداختی راا نیز دریافت کنید.

در پایان اینکه هنوز هم مزایایی خرید یک خودرو با دنده دستی بالاتر از خودرو با سیستم دنده اتوماتیک است مقرون به صرفه بودن و مصرف سوخت اقتصادی یک مزیت قابل توجه است که در کنار پیشگری از سرقت بیشتر خود را نشان می‌دهد و هیچ احساس بهتری از اتحاد بین خودرو و کاربر که در خودروهایی با دنده دستی یافت می‌شود وجود ندارد هر چند ممکن است در داخل کابین خود دارای امکانات کمتر نسبت به خودورهایی با دنده اتوماتیک باشبد .

به هر حالب باید ببنید خودرو را برای دل خودتان می‌خواهید خریداری کنید یا برای خوشایند همسرتان.

منبع:پارس ناز



پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:, :: 1:23 ::  نويسنده : Amir

 ۱۳- ولوو اس ۶۰
قیمت این خودرو ۳۱هزار دلار است. با در نظر داشتن قیمت ۳۶۰۰تومانی دلار و ذکر این نکته که تا به حال این مدل ولوو به ایران وارد نشده است، این خودروی ایمن ۱۰۸میلیون تومان قیمت دارد که با در نظر گرفتن تعرفه های واردات خودرو احتمالا بعد از حضورش در کشور به بیش از ۱۴۰میلیون تومان فروخته خواهد شد.

۱۲- فولکس واگن پسات
این خودروی آلمانی دوازدهمین خودروی برتر جهان از لحاظ ایمنی است. این خودروی آلمانی که توانسته است در تمام آزمون های (IIHS) سربلند بیرون بیاید، تنها ۲۰هزار دلار ارزش دارد که برابر ۷۲میلیون تومان می شود.

۱۱- سوزوکی کیزاشی
نامی اشنا برای ایرانیان. این خودروی ایمن، یکی از معدود خودروهای ایمن جهان است که مجوز حضور در ایران را دارد. قیمت اصلی ذکر شده برای سوزوکی کیزاشی ۲۱هزار دلار است. این خودرو هم اکنون از سوی کارخانه ایران خودرو به قیمت ۱۴۰میلیون تومان در اختیار طرفدارانش قرار می گیرد.

۱۰ – سوبارو اوت بک
این خودروی ژاپنی در تست تصادفات از جلو، عقب، سقف و درب های کناری امتیاز "خوب" را توانسته است از سوی (IIHS) کسب کند و به عنوان یک خودروی "قابل قبول" در تست همپوشانی تصادفات باشد. قیمت این خودرو ۲۳هزار و ۴۹۵ دلار است که دلار ۳۶۰۰تومانی ایران، ارزش ریالی آن را به ۸۴میلیون و ۵۸۲هزار تومان می رساند. در صورت واردات این خودرو با تعرفه خودرو و در نظر گرفتن سود واردکننده، قیمت آن قطعا در بالاتر از ۱۰۰میلیون تومان تعیین می شود. البته تا به حال سوبارو به طور رسمی وارد ایران نشده است و نمونه گذرموقت آن نیز در خیابان ها کمتر مشاهده شده است.

۹- سوبارو لجسی
رتبه نهم خودروهای ایمن جهان نیز به سوبارو لجسی تعلق گرفته است. این خودروی سوبارو نیر مانند سوبارو ات بک و دیگر خودروها توانسته است از تمام آزمون ها سربلند بیرون بیاید ودر رده ایمن ترین های جهان قرار گیرد. قیمت این خودرو از ۲۰هزار دلار شروع می شود. اگر روزی این خودرو بخواهد مجوز حضور در ایران را به دست آورد، برای واردکننده اش با در نظر داشتن دلار ۳۶۰۰تومانی ۷۲میلیون تومان تمام خواهد شد که تعرفه خودروهای وارداتی آن را به بالاتر از ۱۰۰میلیون تومان خواهند رساند.

۸- نیسان آلتیما سدان
نیسان گرچه برای کوتاه مدت در ایران حضور داشت اما مانند خیلی از خودروسازان دیگر تحت فشار تحریم ها و صهیونیست ها مجبور به ترک ایران شد. این مدل نیسان، تنها خودرویی است که از این خودروساز توانسته است در جمع برترین های خودروهای ایمن جهان قرار گیرد. قیمت اصلی این خودرو، ۲۱هزار و ۷۶۰دلار است که با اوضاع فعلی دلار در ایران، برابر ۷۸میلیون و ۳۳۶هزار تومان می شود.

۷- کیا اوپتیما
کیا اوپتیما از رسمی ترین خودروهای وارداتی به ایران است که در رده ایمن ترین های وارداتی قرار دارد. کیا اوپتیما نیز مانند دیگر ایمن های جهان، با موفقیت تمام تست های ایمنی خودرو را پشت سر گذاشته است. قیمت اصلی این خودرو ۲۱هزار دلار است که در بازار آزاد خودروی ایران با قیمت ۱۴۰میلیون تومان خرید و فروش می شود.


۶ – هوندا آکورد کوپه
هوندا با اینکه مجوز رسمی برای حضور در ایران را ندارد اما از معدود خودروهای مورد علاقه جوانان ایرانی است. این خودرو از برترین ها در بخش ایمنی خودروهاست. چرا از نظر (IIHS) از نظر ایمنی در بخش جلو، عقب، سقف و کناره ها بسیار دقیق ساخته شده است. قیمت اصلی این خودرو، ۲۳هزار دلار است که اگر بخواهد در ایران فروخته شود به طور قطع با قیمتی بالاتر از ۱۰۰میلیون تومان به دست مشتری ایرانی می رسد.

۵- هوندا آکورد سدان
هوندا آکورد سدان مانند همتای خود یعنی آکورد کوپه از ایمن ترین خودورهای جهان شناخته شده است. این خودرو، ۲۱هزار دلار قیمت دارد که با در نظر داشتن دلار ۳۶۰۰تومانی قیمت آن، ۷۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان می شود.

۴- فورد فوژن
فورد نیز توانسته است خودرویی را تولید کند که حرفی برای گفتن در زمینه ایمنی حرفی برای گفتن داشته باشد. فورد فوژن از خودروسازی فورد در رده ایمن ترین خودروهای جهان قرار گرفت. قیمت اصلی این مدل فورد، حدود ۲۲هزار دلار است. به دلیل تحریم ها، فورد دیرباز زمانی است که مجوز حضور رسمی در ایران را ندارد. معادل ریالی این فورد آمریکایی، ۷۹میلیون و ۲۰۰هزار تومان است.


۳ – دوج اونجر
دوج اونجر نیز توانسته است خود را در بین بهترین ها از نظر ایمنی جای دهد. دوج اونجر ۱۸هزار دلاری، از نظر (IIHS) جزء بهترین ها خودروهاست.اگر دلار را ۳۶۰۰تومان در نظر بگیریم قیمت این خودرو برابر ۶۴میلیون و ۸۰۰هزار تومان می شود.

۲- کرایسلر ۲۰۰
گرچه نام کرایسلر همواره لوکس ترین خودروها را در ذهن تداعی می کند اما یکی از ارزان ترین های این خودروسازی رتبه دوم ایمن ترین خودورها را در جهان به دست آورده است. کرایسلر ۲۰۰، توانسته است از نظر ایمنی در جایگاه دوم ایمن ترین خودروهای جهان بایستد. این خودرو حدود ۱۹هزار دلار ارزش دارد که معادل ۶۸میلیون و ۴۰۰هزار تومان ایران می شود. 

۱- آکورا تی-ال
آکورا تی ال تنها لوکس این فهرست ۱۲خودرویی است که توانسته است ۵ستاره ایمنی را از (IIHS) کسب کند. آکورا تی- ال گران ترین خودروی ایمن جهان است که البته تنها ۳۵هزار دلار قیمت دارد. گرچه پای این خودرو هرگز به ایران باز نشده است اما اگر روزی بخواهد مهمان ایرانی ها و میزبان راننده ها در ایران شود، قیمت آن از قیمت اصلی اش یعنی ۱۲۶میلیون تومان بسیار بالاتر خواهد بود.

 



پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, :: 21:1 ::  نويسنده : Amir

 شرکت خودروسازی فورد موتور آمریکا اعلام کرد که مدل فوکوس این شرکت پرفروش‌ترین خودروی سواری جهان در سال ۲۰۱۲ بود.

به گزارش رویترز، فورد با استناد به اطلاعات شرکت مشاوره خودروی پولک اعلام کرد که تقاضای خرید خودروی سواری فوکوس در سال گذشته در بازارهای چین و آمریکا افزایش یافت.

فورد در سال گذشته بالغ بر یک میلیون و ۲۰ هزار و ۴۱۰ دستگاه از خودروی کمپکت فوکوس خود را در بازارهای جهانی فروخت.

بیش از یک دستگاه از هر چهار دستگاه فورد فوکس در سال گذشته در بازار چین به فروش رفت. فوکوس در مارس سال گذشته در بازار چین عرضه شد.



شنبه 19 اسفند 1391برچسب:, :: 21:55 ::  نويسنده : Amir

 زیرمجموعه بریتانیایی لکسوس لیست قیمت مدل های 2014 خانواده IS را برای تحویل از اواخر تیرماه 92 اعلام کرد که البته اولین سری تحویلی آن فقط شامل مدل های IS250 و IS300h می شود. به گزارش پارس ناز لکسوس برای مدل های IS چهار تیپ مختلف شامل SE و Luxury و اف اسپرت و Premier درنظر گرفته است که قیمت پایه ای ارزان ترین مدل از حدود 40,000 دلار آغاز شده و تا حدود 59,000 دلار در گرانترین مدلش افزایش می یابد . . .

از تیپ SE شروع می کنیم که در دو مدل IS 250 با پیشرانه 2.5 لیتری بنزینی و قیمت پایه ای 26,495 پوند (حدود 40,500 دلار) و همچنین مدل IS 300h باهمان پیشرانه اما فول هیبریدی با قیمت 29,495 پوند (حدود 45,000 دلار) عرضه می شود. امکانات استاندارد تیپ SE عبارتند از:
 
رینگ های 16 اینچی،
سیستم ورود بدون کلید با استارت دکمه ای،
لامپ های اتومات زنون در جلو با سنسورهای حساس به نور،
کروز کنترل، ایربگ های هشت تایی،
رادیوی DAB (دیجیتالی)، ارتباط بلوتوث
چراغ های اتومات و آینه های برقی،
تهویه دوگانه اتومات.

حال به سراغ تیپ Luxury می رویم که قیمت پایه ای آن 27,995 پوند (حدود 42,700 دلار) برای مدل IS 250 و 30,995 پوند (حدود 47,400 دلار) برای مدل IS 300h خواهد بود. در این مدل تمام امکانات تیپ SE موجود است با این تفاوت که رینگ های 17 اینچی، سنسورهای باران و سیستم کمکی پارک اختصاصی لکسوس دارد.
نوبتی هم که باشد نوبت تیپ F Sport است که قیمت پایه ای آن 30,495 پوند (حدود 46,600 دلار) برای مدل IS 250 و 33,495 پوند (حدود 51,200 دلار) برای مدل IS 300h خواهد بود. در این تیپ لکسوس علاوه بر رینگ های 10 پره ای 18 اینچ، از تعلیق اسپرت بهره گرفته، ورودی هوای جلوپنجره را تغییر داده و در کابین هم از پدال های آلومینیومی و روکش چرمی جدید برای صندلی ها و فرمان استفاده کرده است.
 
آخرین تیپ IS نیز چیزی نیست به جز تیپ Premier که 35,495 پوند (حدود 54,200 دلار) برای مدل IS250 و 38,495 پوند (حدود 58,800 دلار) برای  مدل IS300h قیمت خورده است. امکانات استاندارد این تیپ عبارتند از:

رینگ های 18 اینچی 5 پره ای،
آینه های تاشوی اتومات،
صندلی هشت حالته راننده با سیستم گرمایشی و تهویه،
فرمان الکترونیکی،
نمایشگر هفت اینچی HDD برای سیستم راهیابی و دوربین عقب،
سیستم پخش Mark Levinson با 15 اسپیکر.



جمعه 17 اسفند 1391برچسب:, :: 23:59 ::  نويسنده : Amir

 باشگاه خبرنگاران: اين مدل جديد، در نسخه محدود ساخته شده و به قيمت چهار ميليون دلار به فروش ميرود. رونمايي از اين خودرو، همزمان با پنجاهمين سالگرد تاسيس شرکت ايتاليايي لامبورگيني در نمايشگاه خودروي ژنو انجام گرفت.

سرعت اين خودرو 22 مايل بر ساعت است و 750 اسب بخار قدرت دارد.  بدنه خودروي وننو از نوعي فيبر کربني بسيار مقاوم ساخته شده و در دو طرف آن، خط باريکي با طرح پرچم کشور ايتاليا نقش بسته است. 

به گفته سخنگوي شرکت لامبورگيني، خودروي وننو ذهينت همگان را از قابليت هاي ايروديناميک تغيير خواهد داد.

قسمت جلويي و عقبي خودرو طراحي بسيار مناسبي دارد و هوا را به خوبي از اطراف خود عبور ميدهد. 

قرار است تا پايان سال جاري، سه نسخه از اين مدل جديد لامبورگيني ساخته و به صاحبان ناشناس تحويل داده شود. 



چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, :: 22:34 ::  نويسنده : Amir

 

نام کارخانه نام خودرو قیمت نمایندگی قیمت بازار
ايران خودرو پژو 206 تيپ2 ۳۲۰۰۰۰۰۰۰ ۳۹۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 206 تيپ 5 ۳۵۵۰۰۰۰۰۰ ۴۳۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 206 تيپ 6 ۴۲۵۰۰۰۰۰۰ ۵۲۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 206 صندوقدار مدل v8 ۳۶۰۰۰۰۰۰۰ ۴۷۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 206 صندوقدار مدل v9 ۴۳۰۰۰۰۰۰۰ ۵۲۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 207 دنده اتوماتيک ۴۹۵۰۰۰۰۰۰ ۵۹۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 207 معمولي ۴۲۵۰۰۰۰۰۰ ۵۳۵۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو 405 بنزيني ۲۳۰۰۰۰۰۰۰ ۲۶۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو پژو پارس سال ۳۰۰۰۰۰۰۰۰ ۳۵۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو تندر 90 مدل E1 ۳۲۵۰۰۰۰۰۰ ۳۳۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو تندر 90 مدل E2 ۳۶۰۰۰۰۰۰۰ ۳۷۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو رانا ۳۲۵۰۰۰۰۰۰ ۳۶۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو سمند ال ايکس ۲۶۵۰۰۰۰۰۰ ۲۶۰۰۰۰۰۰۰
ايران خودرو سوزوکي ويتارا دنده اتوماتيک ۵۸۲۷۴۰۰۰۰ ۱۲۳۰۰۰۰۰۰
تويوتا کرولا ۵۶۰۰۰۰۰۰۰ ۹۹۰۰۰۰۰۰۰
تويوتا ياريس هاچ‌بک ۴۶۰۰۰۰۰۰۰ ۷۸۰۰۰۰۰۰۰
ساپپا تيبا ۱۹۷۹۰۰۰۰۰ ۲۲۰۰۰۰۰۰۰
سايپا 111-SX ۱۷۲۰۰۰۰۰۰ ۱۹۵۰۰۰۰۰۰
سايپا 131 -SX ۱۶۷۵۰۰۰۰۰ ۱۸۸۰۰۰۰۰۰
سايپا 132-SX ۱۹۹۵۰۰۰۰۰ ۱۸۷۰۰۰۰۰۰
سايپا تندر 90 مدل E2 ۳۶۰۰۰۰۰۰۰ ۳۸۰۰۰۰۰۰۰
سايپا تيانا ۱۳۵۰۰۰۰۰۰۰ ۱۳۵۰۰۰۰۰۰۰
سايپا ماکسيما دنده اتوماتيک ۱۰۵۰۰۰۰۰۰۰ ۱۱۷۰۰۰۰۰۰
سايپا مگان اتوماتيک 2000 سي‌سي ۷۵۰۰۰۰۰۰۰ ۸۴۰۰۰۰۰۰۰
کيا اپتيما ۱۳۲۶۰۰۰۰۰۰ ۱۴۵۰۰۰۰۰۰۰
کيا اسپورتيج 2400 ۱۲۶۷۰۰۰۰۰۰ ۱۴۵۰۰۰۰۰۰۰
کيا سراتو 2000 ۹۵۰۰۰۰۰۰۰ ۹۸۰۰۰۰۰۰۰
کيا سراتو کوپه 2000 ۹۳۰۰۰۰۰۰۰ ۹۵۰۰۰۰۰۰۰
کيا موهاوي ۱۷۷۴۰۰۰۰۰۰ ۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰
مزدا مزدا 2 ۳۶۵۰۰۰۰۰۰ ۷۵۰۰۰۰۰۰۰
مزدا مزدا 3 ۹۵۰۰۰۰۰۰۰ ۱۳۰۰۰۰۰۰۰۰
هيوندايي I20 ۴۹۳۰۱۰۰۰۰ ۶۵۰۰۰۰۰۰۰
هيوندايي I30 ۶۲۶۴۲۰۰۰۰ ۹۰۰۰۰۰۰۰۰
هيوندايي آزرا گرانجور ۱۵۶۰۰۰۰۰۰۰ ۱۶۵۰۰۰۰۰۰۰
هيوندايي جنسيس ۱۹۹۰۰۰۰۰۰۰ ۲۶۰۰۰۰۰۰۰۰
هيوندايي سانتافه ۹۷۳۷۹۰۰۰۰ ۱۷۰۰۰۰۰۰۰۰
هيوندايي سوناتا ۱۳۰۰۰۰۰۰۰۰
 


چهار شنبه 11 بهمن 1391برچسب:, :: 1:34 ::  نويسنده : Amir

 

منبع:باشگاه خبرنگاران



چهار شنبه 11 بهمن 1391برچسب:, :: 1:19 ::  نويسنده : Amir

پراید ۱۸ میلیون شد!

 

 

قیمت پراید در حاشیه بازار از ۱۸  میلیون گذشت و علت اصلی آن نیز عدم عرضه مناسب از سوی تولیدکننده است.

حاشیه بازار خودرو این روزها پر جنب و جوش شده و قیمت ها به صورت روزانه تعیین می شود. نگاهی به صفحات نیازمندیها نشان دهنده یک مساله است و آن عدم وجود قیمت مشخص برای خودرو صفر است.

قیمت پراید به ۱۷ میلیون و۵۰۰ هزار تومان رسید.

بر اساس این گزارش شاخص قیمت این خودرو در یک سال گذشته از ۸ میلیون تومان به محدوده ۱۸ میلیون تومان رسیده و ۱۱۸ درصد رشد را تجربه کرده است.

فروشندگان خودرو در بازار، علت رشد قیمت را کاهش عرضه در بازار می دانند و مقصر این وضعیت را تولیدکننده عنوان می کنند.

از دید یکی از نمایشگاه داران خودرو دولت باید واردات خودرو را آزاد کند تا خودرو های زیر ۲۰ میلیون خارجی نیز وارد بازار شوند در این صورت تولیدکننده داخلی یا بازار فروش خود را تقویت می کند و یا اینکه کیفیت و قیمت خود را کاهش می دهد.

گفتنی است سایپا بر اساس آمار انجمن خودروسازان در ۹ ماه ابتدای امسال تولید پراید را ۵۲ درصد کاهش داده است.

 

منلع : فردا نیوز



پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, :: 11:5 ::  نويسنده : Amir

به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، قیمت روز خودروهای چینی در بازار تهران به شرح زیر است؛

 

قیمت انواع خودرو چینی در بازار (تومان)

خودرو

مدل

قیمت

ام وی ام

سه سیلندر

14.500.000

ام وی ام

چهار سیلندر

15.800.000

لوبو

1100 cc

14.600.000

لیفان

520 i

21.700.000

چری

ویانا

19.700.000

ام وی ام

315 هاچ بک

32.500.000

لیفان

۶۲۰

37.000.000

ام وی ام

530 سدان

32.500.000

گریت وال ویلیکس

پنج دنده C30

39.500.000

گریت وال ویلیکس

اتومات C30

43.500.000

ام وی ام

X33 شاسی بلند

49.000.000



پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, :: 10:48 ::  نويسنده : Amir

 یک ابرخودروی خیره کننده توانست رکورد سریع‌ترین موتور شتاب‌دهنده جهان را با دستیابی به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت در تنها ۱۳.۶۳ ثانیه بشکند.

به گزارش ایسنا، ابرخودروی هنسی ونوم GT نیروی خود را از یک موتور هفت لیتری V۸ به دست آورده که ۱۲۴۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

روز یکشنبه (اول بهمن) هنگامی که هنسی این خودرو را به یک بزرگراه در هوستون آمریکا برای ثبت رکورد جدید شتاب برد، به جهان نشان داد تا چه حد می‌تواند سریع باشد.

هنسی ونوم GT توانست صفر تا ۳۰۰ را در ۱۳.۶۳ ثانیه پر کند در حالی که خودروی دیزلی فورد فیستا در همین زمان توانست به ۹۶.۵ کیلومتر در ساعت دست یابد.

این رکورد تا پیش از این با ۱۴.۵۳ ثانیه در اختیار کوئنیگسگ آگرا قرار داشت.

ابرخودروی هنسی ونوم GT ۹۱۰ هزار پوندی همچنین توانست ۰ تا ۳۲۱ کیلومتر در ساعت را در ۱۴.۵۱ ثانیه بدست آورد که ۷.۷ ثانیه سریع‌تر از خودروی ابرورزشی بوگاتی ویرون است.

ونوم GT با ظاهر مسطح خود که توسط جان کیویز رانده می‌شد، در ۵.۸۸ ثانیه به ۱۶۰ کیلومتر رسیده و پس از ۱.۶ کیلومتر به ۳۲۹ کیلومتر در ساعت رسید.

جان هنسی، رئیس این شرکت اظهار کرد که وی در حقیقت قصد داشته، رکورد بالاترین سرعت را بشکند که اکنون با ۴۳۱.۳ کیلومتر در ساعت در اختیار بوگاتی ویرون است.

شرکت هنسی قصد دارد جایی را برای شکستن این رکورد به دست آورد، در حالیکه بوگاتی با دستیابی به جاده آزمایش فولکس‌واگم در آلمان توانست این رکورد را ثبت کند.

این شرکت قصد دارد ۲۶ ونوم GT‌ بسازد که ساخت هر مدل حدود شش ماه به طول خواهد انجامید. همچنین تاکنون ۱۰ مدل از این ابر خودرو فروخته شده است.

منبع:تاپ ناز

 



سه شنبه 3 بهمن 1391برچسب:, :: 15:58 ::  نويسنده : Amir

آئودی یکی از شرکت های خودروسازی است که تا به حال طرح های بسیاری برای خودروهای آینده خود ارائه کرده است و البته سعی دارد بسیاری از آن ها را بسازد.

این شرکت طرحی را ارائه کرده است که با نام "آواتار" شناخته می شود و البته طرح آن را یک دانشجوی طراحی خودرو کشیده و بخشی از پایان نامه اش بوده است.

"ادوین کونان" طراحی است که این خودرو را با امکاناتی بسیار جالب طراحی کرده است که باعث می شود این خودرو در میان بهترین های آینده قرار بگیرد. سیستم پیشران این خودرو 4 موتور الکتریکی جداگانه است که در هر چرخ به صورت جداگانه تعبیه شده اند و قدرتی 544 اسب بخاری را برای این خودرو ایجاد می کنند و می تواند سرعتی بیش از 300 کیلومتر را برای این خودرو ایجاد کند.

این خودرو هیچگونه دری برای سوار و یا پیاده شدن ندارد و برای ورود خروج باید از سقف آن استفاده کنید. سقف این خودرو از سه بخش ساخته شده است که باز شده و می توان از استفاده کرد.

این خودرو به صورت تقریبی برای سال 2032 طراحی شده است اما آئودی اعلام کرده است که ممکن است نمونه هایی از آن را خیلی زودتر بسازد.



یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, :: 23:39 ::  نويسنده : Amir

 کیا در حال کار روی خودروهای تازه و جالبی همچون یک سدان دیفرانسیل عقب اسپرت و همچنین هاچ بک اسپرت سه درب پرو سید است.

خودروی دیفرانسیل عقب GT که زیر نظر طراح ارشد کیا، پیتر شرایر در حال ساخت است، به زودی تبدیل به گل سرسبد محصولات این شرکت کره ای خواهد شد. این خودرو با چراغهای انقلابی، بخشهای فیبر کربنی و هواکش‌های پهلوها و دربهای باز شونده به دو سمت به سبک بنتلی و رولز رویس طراحی شده است. گمان میرود طراح‌ها  ایده‌های کانسپت استفاده شده در سایر خودروهای مفهومی را در این خودرو گرداوری کرده‌اند. نمونه مفهومی GT سال گذشته و در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شده بود.

مدیر عامل کیا بیان کرده که ویژگی دیفرانسیل عقب برای نمایاندن تواناییاسپرت و رانندگی متفاوت نسبت به خودروهای اسپرت دیفرانسیل جلوی هیوندای بشمارآ ورده شده است. واکنش مردم به این خودرو انگیزه بنیادی برای تولید انبوه آن خواهد بود. بنابراین نمایش همگانی این خودروی اسپرت در نمایشگاه ژنو سال آینده، برای آن بسیار مهم خواهد بود.

از سوی دیگر هاچ بک داغ پرو سید هم که امسال و در نمایشگاه پاریس رونمایی شد، در یک مدل اسپرت GT و با توان ۲۰۰ اسب بخار روانه بازار خواهد شد. این نیرو از یک موتور ۱٫۶ لیتری T-GDi توربو که در هیوندای ولاستر هم مورد استفاده بود، بدست می‌آید و با یک گیربکس شش شتابه خودکار و کلاچ دوگانه جفت می‌شود.

منبع:hamhood



شنبه 30 دی 1391برچسب:, :: 19:53 ::  نويسنده : Amir

کانسپت خودرو پیتون(Python) رونمایی شد.

مقصودی با اشاره به اینکه اعضای تیم این پروژه از مقام آوران در مسابقات جهانی طراحی خودرو و همچنین از فارغ التحصیلان رشته های مکانیک و طراحی هستند، اظهار داشت: این خودرو یک اتومبیل سدان در کلاس سی(C) است که در طراحی آن راحتی خانواده ها ملاک عمل قرار گرفته و قابلیت نصب موتورهای ۱۶۰۰ و ۱۸۰۰ سی.سی بر روی آن وجود دارد.

طراح صنعتی این خودرو درباره نام‌گذاری این کانسپت گفت: کانسپت «پیتون»python ظاهر منحصر به فردی دارد و مانند مار پیتون قدرتمند و هیجان‌انگیز است؛ طرحی که در خودروهای فعلی ایران دیده نمی شود.

عالی فر خاطرنشان کرد: ساخت نمونه مشابه این خودرو در خارج از کشور توسط شرکت های خودروسازی جهان بالای ۱۵۰هزار دلار هزینه دارد درحالیکه خودرو فوق با استفاده از امکانات موجود کشور و تنها با هزینه ای در حدود یک میلیارد ریال طراحی و ساخته شده است.

 

 

 



شنبه 30 دی 1391برچسب:, :: 18:56 ::  نويسنده : Amir

تاتا نانو، محصول یک شرکت خودرو سازی در هندوستان است که ارزان‌ترین خودرو در جهان شناخته شده است.

قیمت آن در حدود ۳ هزار دلار آمریکاست که با درنظر گرفتن دلار ۳هزار تومانی بازار آزاد، ۹ میلیون تومان می‌شود.

تاتا نانو، یک خودروی شهری چهار سرنشینه است که بدست شرکت هندی تاتا موتورز و بیشتر برای بازار هند ساخته شده است. این خودرو بسیار کم مصرف است به گونه ای که در بزرگراه‌ها با یک لیتر ۲۶ کیلومتر و در داخل شهر با یک لیتر ۲۲ کیلومتر راه می‌پیماید. این خودرو برای نخستین بار در نهمین نمایشگاه خودروی پراگاتی میدان شهر دهلی نو هند در دهم ژانویه ۲۰۰۸ رونمایی شد. فروش بازرگانی نانو از تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۰۹ و فروش آن از جولای ۲۰۰۹ آغاز گردید.

بهای آغازین این خودرو در ژوئن ۲۰۰۹ حدود ۲۲۰۰ دلار آمریکا (۱۴۹۰ یورو) بود. به گزارش مجله ۲۰۰۸ نیوزویک، تاتا که تولید سده ۲۱ است نسبت به خودروهای دیگر کوچکتر، چابکتر و ارزانتر است. نانو در زبان گجراتی یعنی زبان مدیران گروه تاتا به معنای کوچک است.

سرعت این خودروی هاچ بک، ۱۰۵ کیلومتر د ر سا عت است .

 

 



پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:, :: 1:28 ::  نويسنده : Amir

 جگوار اف Jaguar F-Type

فراری 458 اسپایدر

زنوو اس‌تی وان Zenvo ST1

مک‌لارن McLaren MP4-12C و 12C Spider

مرسدس بنز SLS AMG رودستر

لامبورگینی آوانتادور Lamborghini Aventador

بنتلی مولسان

استون مارتین V12 زاگاتو

مازراتی گرن‌توریزمو اسپورت Maserati GranTurismo

پورشه 911 توربو

 



چهار شنبه 27 دی 1391برچسب:, :: 1:20 ::  نويسنده : Amir

باز یه خودروی جدید کاملا ایرانی...حدس میزنید این دفعه چی؟

سایپا 151

یه پراید وانت...درست تعجب نکنیدبا یه سرچ ساده تو گوگل تصویرش ببینید...

 

 



صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید دوستان امیدوارم مطالبی رو که تو وبلاگم قرار میدم براتون مفید باشه.
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اطلاعات کاربردی و آدرس a.em.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 150
بازدید کل : 356905
تعداد مطالب : 225
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 2